دانلود پلان تعمیرگاه خودرو و وسایل نقلیه

    دانلود پلان تعمیرگاه خودرو و وسایل نقلیه

    توضیحاتی در رابطه با دانلود پلان تعمیرگاه خودرو و وسایل نقلیه . فایل مورد نظر نقشه سازمان خدمات موتوری شهرداری میباشد .
    تعدادبرگ: این فایل شامل ۱ فایل اتوکدی

    • نقشه کامل به همراه ذکر ریزفضاها

     میباشد . 
    مناسب برای طرح های دانشجویی و ارائه کلاسی دانشجویان معماری

    دانلود پلان تعمیرگاه خودرو و وسایل نقلیه

    با افزایش خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ و در نتیجه آن افزایش تعداد سفرها با این وسیله، پارکینگ به مسئله مهمی در مطالعات و برنامه ­ریزی­ های شهری تبدیل شده است. در این گونه شهرها، هر فعالیت اقتصادی نیاز به تامین فضای پارکینگ متناسب با سطح فعالیت خود را دارد. به این ترتیب با توجه به فضای زیادی که توسط هر وسیله اشغال می­شود سطح وسیعی از فضای مفید شهری، به پارکینگ اختصاص می­یابد.

    هدف اصلی از مطالعه پارکینگ، تهیه راهبردها و توصیه­های مربوط به برنامه توسعه پارکینگ برای رفع نیازها­ی یک ناحیه است. قسمت اعظم مطالعات پارکینگ در مورد توسعه پارکینگ­های موجود است، ولیکن باید به خاطر سپرد که انجام مطالعاتی در زمینه ایجاد پارکینگ­های خارج از سواره­روها و نیز در مناطقی که طرح­های اصلاحی (مدیریتی) در آنها به اجرا گذاشته می­شود، ضروری است.

    مطالعات پارکینگ به طور کلی به دلایل زیر انجام می­شود:

    ۱- تعیین میزان نیاز به پارکینگ در نقاط مختلف شهر

    ۲- بررسی نیازهای فیزیکی برای بهبود و یا توسعه پارکینگ­های موجود

    برای انجام مطالعات مربوط به پارکینگ، داشتن اطلاعات کافی در زمینه تسهیلات پارکینگ­های موجود و نوع آنها، چگونگی استفاده از تسهیلات پارکینگ، میزان تقاضای فضای پارکینگ، و خصوصیات تقاضای پارکینگ، ضروری است.

    با وجود اینکه مطالعات پارکینگ، عموما برای مناطق تجاری و مرکزی یک شهر انجام می­گیرد، اما در دیگر مناطق یک شهر (مانند مناطق تجاری حومه و مجتمع­های صنعتی و مناطق مسکونی) نیز قابل اجرا است، هر چند در مقایسه با مناطق تجاری مرکزی از اهمیت کمتری برخوردار است.

    برای انجام مطالعه پارکینگ نیاز به تعیین محدوده­ای است، که در آن مطالعه پارکینگ ضروری است. این ضرورت ممکن است ناشی از مشکلات پارکینگ موجود، یا مشکلاتی که احتمال می­رود در آینده پیش آید، باشد. عواملی که در تعیین مرز محدوده پارکینگ در این مطالعه مورد نظر بوده است عبارتند از :

    ۱- محدوده­ای که خیابان­های آن شلوغ است : برای نمونه اگر در خیابانی نسبت زمان سفر به زمان سفر حرکت آزاد (t/t0) آن بیشتر از ۲ باشد، این خیابان دچار محدودیت ظرفیت است. از اینرو به نظر می­رسد که استفاده از بخشی از این ظرفیت به صورت پارکینگ حاشیه­ای غیر

    قابل توجیه باشد.

    ۲- محدوده­ای که جذب سفر آن بالا باشد (در آن محدوده، مراکز تجاری و اداری عمده­ای قرار داشته باشد).

    ۳- خیابان­هایی که مشاهدات میدانی، وجود مشکل پارکینگ را در آنها تأیید نماید