دانلود پلان تعمیرگاه خودرو و وسایل نقلیه
توضیحاتی در رابطه با دانلود پلان تعمیرگاه خودرو و وسایل نقلیه . فایل مورد نظر نقشه سازمان خدمات موتوری شهرداری میباشد .
تعدادبرگ: این فایل شامل ۱ فایل اتوکدی
-
نقشه کامل به همراه ذکر ریزفضاها
میباشد .
مناسب برای طرح های دانشجویی و ارائه کلاسی دانشجویان معماری
با افزایش خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ و در نتیجه آن افزایش تعداد سفرها با این وسیله، پارکینگ به مسئله مهمی در مطالعات و برنامه ریزی های شهری تبدیل شده است. در این گونه شهرها، هر فعالیت اقتصادی نیاز به تامین فضای پارکینگ متناسب با سطح فعالیت خود را دارد. به این ترتیب با توجه به فضای زیادی که توسط هر وسیله اشغال میشود سطح وسیعی از فضای مفید شهری، به پارکینگ اختصاص مییابد.
هدف اصلی از مطالعه پارکینگ، تهیه راهبردها و توصیههای مربوط به برنامه توسعه پارکینگ برای رفع نیازهای یک ناحیه است. قسمت اعظم مطالعات پارکینگ در مورد توسعه پارکینگهای موجود است، ولیکن باید به خاطر سپرد که انجام مطالعاتی در زمینه ایجاد پارکینگهای خارج از سوارهروها و نیز در مناطقی که طرحهای اصلاحی (مدیریتی) در آنها به اجرا گذاشته میشود، ضروری است.
مطالعات پارکینگ به طور کلی به دلایل زیر انجام میشود:
۱- تعیین میزان نیاز به پارکینگ در نقاط مختلف شهر
۲- بررسی نیازهای فیزیکی برای بهبود و یا توسعه پارکینگهای موجود
برای انجام مطالعات مربوط به پارکینگ، داشتن اطلاعات کافی در زمینه تسهیلات پارکینگهای موجود و نوع آنها، چگونگی استفاده از تسهیلات پارکینگ، میزان تقاضای فضای پارکینگ، و خصوصیات تقاضای پارکینگ، ضروری است.
با وجود اینکه مطالعات پارکینگ، عموما برای مناطق تجاری و مرکزی یک شهر انجام میگیرد، اما در دیگر مناطق یک شهر (مانند مناطق تجاری حومه و مجتمعهای صنعتی و مناطق مسکونی) نیز قابل اجرا است، هر چند در مقایسه با مناطق تجاری مرکزی از اهمیت کمتری برخوردار است.
برای انجام مطالعه پارکینگ نیاز به تعیین محدودهای است، که در آن مطالعه پارکینگ ضروری است. این ضرورت ممکن است ناشی از مشکلات پارکینگ موجود، یا مشکلاتی که احتمال میرود در آینده پیش آید، باشد. عواملی که در تعیین مرز محدوده پارکینگ در این مطالعه مورد نظر بوده است عبارتند از :
۱- محدودهای که خیابانهای آن شلوغ است : برای نمونه اگر در خیابانی نسبت زمان سفر به زمان سفر حرکت آزاد (t/t0) آن بیشتر از ۲ باشد، این خیابان دچار محدودیت ظرفیت است. از اینرو به نظر میرسد که استفاده از بخشی از این ظرفیت به صورت پارکینگ حاشیهای غیر
قابل توجیه باشد.
۲- محدودهای که جذب سفر آن بالا باشد (در آن محدوده، مراکز تجاری و اداری عمدهای قرار داشته باشد).
۳- خیابانهایی که مشاهدات میدانی، وجود مشکل پارکینگ را در آنها تأیید نماید