پاورپوینت تحلیل موزه یهود

    پاورپوینت تحلیل موزه یهود

    پاورپوینت موزه یهود – موزه یهود – پاورپوینت موزه – انواع موزه – ایده برای موزه – طرح های موزه – تحلیل موزه یهود – نمونه موردی موزه

     

    پاورپوینت تحلیل موزه یهود

    موزه ی یهود در برلین

    موزه ی یهود در برلین بین سالهای ۱۹۸۸ و ۲۰۰۵ ساخته شد. خط یکی از مهم ترین عناصر معماری لیبسکند است. از این روست که لیبسکند طرح موزه را بین الخطوط نامیده است. جهت فهم این نکته باید به پلان موزه مراجعه نمود. طرح پلان موزه خطی را نشان می دهد که ۹ بار با زوایای حاده شکسته شده است. این شکستگی ها شکلی زیگزاگی ایجاد می نمایند که بیانگر شکل شکسته ی ستاره ی داود است. خطوط در نمای ساختمان به فرم باریکه های طویلی پدیدار می شوند و چنین وانمود می کنند که دیوارهای موزه براثر صدمات وارده ترک خورده اند. از انجایی که ما به اشکال منظم هندسی و سطوح مسطح خو گرفته ایم، اضلاع شکل گرفته ی موزه با خطوط درهم شان از دید چشم بازدید کنندگان به صورت خطوط خراش داده شده و رنج آور تدویل می گردند.

    طرح موزه ی یهود یکی از شاهکارهای بیان مفاهیم هنری و استعاری است. کسی که از موزه بازدید کند محال است که به این زودی ها ان را از یاد ببرد. پلکانی پهن و تیره به سمت پایین و به زیرزمین منتهی میگردد. دالان های شیبدار که کف آنها از سنگ است بازدید کننده را وا میدارد تا مسیرخود را ادامه دهند. در پایین پله ها در زیرزمین پشتی دو مسیر دیگر در انتظار نشسته اند. یکی به دری فلزی منتهی می گردد که به سنگینی به فضای خالی نماد کوره ی ادم سوزی باز می شود که حجمی مرتفع و ذوزنقه ای شکل با دیوارهای مستحکم بتنی دارد. در اینجا تنها یک منبع نوروجود دارد و عبارت است از باریکه ای در گوشه ی این فضا که باعث می شود کورسویی از نور از ارتفاعی ناممکن به درون بتابد. یک دالان دیگر باقی می ماند. این دالان به بیرونی محصور و پوشیده از قلوه سنگ (باغ تبعید و مهاجرت) که شاخص ترین نشانه ی ان شبکه ای از ۴۹ ستون بلند ضخیم و راست گوشه ی بتنی است منتهی می گردد. از رأس هر ستون تنها یک درخت زیتون سربراورده است. ستون های اندکی خم شده اند و می توان در میان انها به قدم زدن پرداخت. این فضا مشخصا ناپایدار به نظر می رسد.

    (باغ تبعید و مهاجرت) یکی از توانمند ترین تداعی کننده های بی ثباتی و عدم قطعیت به شمار می اید که تاکنون ساخته شده است. از دیگر ویژگی های این بنا سقف های بلند و دیوارهای طولانی عریان و سفید آن است. زاویه ها نیز به ناگاه تند و تیز می شوند و پنجره های اریب به شکلی غیرمنتظره ای دیوارها را می شکافند. این معماری شگفت انگیز و از جنبه های متفاوت تاثیرگذار است و یکی از موفق ترین کارهای اجرا شده ی لیبسکند محسوب می شود.

     

    این پاورپوینت دارای ۱۱ اسلاید پاورپوینت میباشد