دانلود پروژه پاورپوینت مسجد جامع ساوه

    پروژه پاورپوینت مسجد جامع ساوه

    دانلود رایگان پروژه معماری-پاورپوینت معماری-ppt – معماری معاصر غرب – مسجد جامع ساوه-معماری جهان – هنر و فرهنگ- پروژه هنر- پروژه پاورپوینت مسجد جامع ساوه-دانلود پاورپوینت معماری مسجد-پروژه پاورپوینت مناره-دانلود پروژه پاورپوینت محراب-سبک معماری

    پروژه پاورپوینت مسجد جامع ساوه

      پروژه پاورپوینت مسجد جامع ساوه آنچه در این پروژه خواهید خواند:

    • پروژه پاورپوینت مسجد جامع ساوه

    • منار مسجد جامع

    • کتیبه دور منار

    • تزئینات گچی

    • تزئینات آجری

    • تزئینات زیر سقف

    • بخشی از فضای شبستان

    • بخشی از محراب

    پروژه پاورپوینت مسجد جامع ساوه

    مسجد جامع ساوه از اولین مسجدهایی است که در ایران و در شهر ساوه ساخته شده و طی دوره‌های مختلف توسط هنرمندان ایرانی تزئین و مرمت شده‌است. به طوریکه نوسازی‌های انجام‌شده موجب شده است که اثری از بنای اولیه مسجد در روزگار کنونی باقی نماند. این مسجد تماماً از خشت و گل ساخته‌است و در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.[۱] این مسجد مشتمل بر یک صحن و گنبدی در جنوب، دو ایوان، یک مناره، چند شبستان، محراب‌هایی متعدد و قدیمی با خطوط کوفی و دو محراب از دوره صفویه با خط ثلث است.

    خصوصیت این بنای تاریخی-مذهبی آن است که نمودهایی از سه مقطع تاریخی (قبل از اسلام، قرون اولیه اسلام و دوران صفوی) در آن دیده می‌شود.[۲] آثار و بقایای موجود بیانگر این مطلب است که در مکان مسجد فعلی در دوران ایران باستان، آتشکده بوده و در دوره اسلامی تبدیل به مسجد شده است.

    در دو گوشه ضلع جنوبی مسجد، ساختمانی است خشتی و گلی به شکل علامت بعلاوه، (متقاطع) که از وجود آتشکده در روزگار پیش از اسلام حکایت دارد. تا به حال به‌طور دقیق تاریخ بنای مسجد جامع ساوه تعیین نشده است، اما قدیمی‌ترین شیء که در این مجموعه پیدا شده، کتیبه‌هایی است که در سده ۴ هجری قمری نوشته شده‌اند؛ بنابراین این مسجد حداقل ۱۰۰۰ سال قدمت دارد.

    مسجد جامع ساوه در طول تاریخ تغییرات زیادی کرده؛ گنبدخانه مسجد که یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های آن است، در سده‌های چهارم و پنجم در ضلع جنوبی بنا شده، مناره مسجد متعلق به سده ششم است و ایوان غربی در سده هشتم ساخته شده‌است.

    این مسجد مانند شهر ساوه در زمان حمله مغول آسیب‌های بسیاری دیده‌است.

    این پروژه (پروژه  پروژه پاورپوینت مسجد جامع ساوه) علاوه بر درس مورد نظرتان برای درس معماری معاصر غرب و معماری جهان نیز مناسب می باشد.

    این پروژه شامل فایل پاورپوینت و ۱۸ اسلاید  می باشد.

    موفق و موید باشید.