تاریخ معماری پست مدرن

    تاریخ معماری پست مدرن

    دانلود پاورپوینت بررسی تاریخ معماری پست مدرن و بررسی ریشه های این سبک معماری

    تاریخ معماری پست مدرن

    توضیحاتی در رابطه با پاورپوینت بررسی تاریخ معماری پست مدرن :
    تعداد برگ : ۳۰ اسلاید

    فهرست مطالب پاورپوینت موجود در فایل :

    تعریف و ریشه های پست مدرن

    ماهیّت اندیشه پست‌مدرنیستی

    اصول پست‌مدرنیسم

    1. نسبی‌گرایی

    2. انکار واقعیت

    3. شک گرایی

    4. هیچ‌انگاری(نیهیلیسم)

    5. تکثرگرایی

    رابطه مدرنیسم و پست‌مدرنیسم

    1. پست‌مدرنیسم مخالف‌خوان(اپوزیسیونی)

    2. پست‌مدرنیسم اثباتی

    رسانه و فرهنگ از منظر پست‌مدرنیسم

    نتیجه

     

    بخشی از آنچه در این پاورپوینت میخوانید:

    پست‌مدرنیسم اصطلاحی است، برای توصیف بعضی از گرایش‌ها و نظریه‌ها در زمینه فلسفه، علم، معرفت، سیاست، ادبیات، هنر؛ خصوصاً هنر معماری و …. وجه مشترک همه‌ی آن‌ها در بازتاب و واکنش نسبت به بحران‌های مدرنیته و به نقد کشیدن مدرنیسم، آرمان‌ها و نظریه‌های کلان آن است .

    برخی از محققین، اولین استفاده از عبارت پست‌مدرنسیم را به قبل از سال ۱۹۲۶ برمی‌گردانند و معتقدند، می‌توان آن‌را تا دهه‌ی ۱۸۷۰ دنبال کرد؛ یعنی زمانی که این واژه‌ توسط “جان واتکینز چاپمن“، هنرمند بریتانیایی به‌کار رفت و در سال ۱۹۱۷ هم در “رودلف پانویتز” آن‌را به‌کار برد.

    اما برخی دیگر نخستین کاربرد این اصطلاح را مربوط به “آرنولد توین بی” در دهه‌ی ۳۰ قرن بیستم می‌دانند و برآنند، وی در کتاب “مطالعه‌ای بر تاریخ” به تعریف عجیبی از این اصطلاح دست زده و آن‌را دوران به‌قدرت رسیدن فرهنگ‌های غیر باختری معنا کرده است. بر این نظریه، “توین بی”، این اصطلاح را در سال ۱۹۳۹ به‌کار گرفت؛  آن؛ یعنی در ۱۹۳۴ به ذهن او خطور کرده بود.

    به هرحال بحث درباره گرایشات پست‌ مدرنیستی ، به شکل نوین آن از اواخر دهه‌ی ۶۰، عمدتاً از فرانسه سربرآورد و از آن‌جا به سرزمین‌های دیگر گسترانده شد.

    از اواخر قرن نوزدهم، در حرکت عظیم مدرن‌سازی و فتح یک به‌ یک سنگرهای طبیعت از سوی انسان، تردید‌هایی پدیدار شد.

    نیچه اولین متفکر بزرگی است که در مقابل همه ارزش‌ها و آرمان‌های مدرن ایستاد و از چند و چون آن‌ها سؤال کرد و کوشید آن‌را مورد نقد و بررسی قرار دهد. با ظهور جنگ جهانی اول و دوم، امید به پیشرفت مطلق در پناه اندیشه مدرنیته مورد شک و تجدید نظر قرار گرفت و بحث درباره اندیشه‌های پسامدرنیستی در ۱۹۶۰ شکل یافت.