سید هادی میرمیران -بررسی کارها و نظریه ها

    سید هادی میرمیران -بررسی کارها و نظریه ها

    توضیحاتی در رابطه با پاورپوینت سید هادی میرمیران -بررسی کارها و نظریه ها :
    تعداد برگ : ۱۱۸ اسلاید

    سید هادی میرمیران

    فهرست مطالب پاورپوینت موجود در فایل :

    • معرفی معمار

    • بیوگرافی

    • سخنرانی ها

    • مقالات ارائه شده 

    • سمینارها

    • جوایز

    • سوابق معماری 

    • مجتمع ها ی مسکونی

    • طرح های جامع

    • طراحی شهری 

    • شهر های جدید

    • شهرهای صنعتی 

    • نمایشگاه ها 

    • نظر مهندس سید هادی میرمیران درباره معماری معاصر

    • نظر آقای میرمیران در مورد کارهای معماری امروز

    • پروژه ها

    • درباره نقش جهان پارس : NGP

    • چایخانه پابدانا

    • فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران

    • مجتمع ورزشی رفسنجان

    • کتابخانه ملی ایران

    • موزه ملی آب ایران

    • کانون وکلای دادگستری مرکز

    • بانک توسعه صادرات ایران

    • کتابخانه ملی شورای شهر کانسای- کان

    • سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک

    • سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت

    • مجتمع آتی سنتر

    • طراحی های شهری

    • طرح احیای منطقه فرهنگی- تاریخی شیراز

    • طرح بدنه شرقی چهارباغ اصفهان

    • طرح توسعه مجموعه حرم مطهر حضرت معصومه(س)

    • طرح جامع منطقه اصفهان

    • طرح جامع شهر اصفهان

    • طرح تفضیلی منطقه مرکزی اصفهان

    • منابع

    • منابع اینترنتی

    بخشی از آنچه در این پاورپوینت میخوانید:

    مهندس سید هادی میرمیران (۲۳ اسفند ۱۳۲۳، قزوین – ۲۹ فروردین ۱۳۸۵ برلین) استاد دانشگاه و معمار ایرانی بود.

    او چهار دهه فعالیت حرفه‌ای کرد. از میان آثار وی می‌توان به طراحی شهر جدید بهارستان در اصفهان، ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز، ساختمان کنسولگری ایران در فرانکفورت، ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران، ساختمان مجموعه ورزشی رفسنجان، طرح ساختمان کتابخانه ملی ایران (اجرا نشده)، طرح ساختمان فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران (اجرا نشده) و طرح ساختمان موزه ملی آب (اجرا نشده) اشاره کرد. از مهمترین ویژگی‌های او حفظ پیوستار و روح معماری کهن ایران با روش‌های نوین طراحی بود.

    مهمترین ویژگی‌های کارهای میرمیران

    • حفظ روح معماری کهن ایران با روش‌های نوین طراحی.

    • توجه و تأکید بر «زمینه» و «تاریخ»، با هدف احیای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی

    • ایجاد پیوند و بهره‌گیری از میراث گذشته حرکتی مستمر از «صورت» به «معنی»، یا از «فرم» به «مفهوم»

    • رهایی از قید «فرمها و الگوها»ی گذشته

    • توجه و تأکید بر «فضا» به عنوان جوهر اصلی و مهمترین موضوع معماری

    • تکیه بر الگوها و فرمهای تاریخی