پاورپوینت سازه های سبک LSF

    سازه های سبک LSF

    پاورپوینت سازه های سبک LSF

    سازه های سبک LSF

    سازه های سبک LSF

    این سازه ها سازه های نورد سرد هستند که به صورت صنعتی تولید می شوند و از جنس ورق گالوانیزه می باشند. مقاومت سازه بر اساس تعدد اعضای بار بر می باشد که در صورت ضعف اجرا و یا در حین بهره برداری عضوی به درستی عمل نکند بقیه اعضا قابلیت تحمل خود را حفظ می کنند. در این روش دیوارها باربر بوده و قابلیت اجرا تا ۵ طبقه را دارند.

    این پروژه شامل ۱۶ اسلاید میباشد.

    تاریخچه

    اجزا

     کاربرد و مزایای مقاطع 

    مزایای سیستم سازه های فولادی سبک LSF

    انعطاف پذیری در طراحی

    مزایاو معایب پوشش ها و دیوارهای خشک

    آلترناتیو های مختلف برای اجزای سیستم   دیوارها ،  کف ها ،  سقف ها  ، درو پنجرها

    الزامات طراحی اجرا در ایران 

    این ساختمانها از ۳ جزء اصلی شامل: مقاطع متشکل از ورقهای فولادی سرد نورد شده برای سازه، صفحات گچی یا PVC به عنوان پوشش و لایه عایق حرارتی و صوتی تشکیل می‌شوند.  کاربرد این ساختمان‌ها به عنوان یک سیستم سازه‌ای مستقل و اکثراً” در انبوه سازی ساختمانهای دو یا سه طبقه ویلاها، ساختمانهایکوچک، واحدهای صنعتی و سالن‌های ورزشی یک طبقه است این روش یک سیستم سازه‌ای باربر ثقلی است که قابلیت ترکیب شدن با سیستم‌های سازه‌ای دیگر، مانند دیوارهای بتن مسلح سازه‌ای (دیوارهای برشی) را دارد و در ساختمانهای کوتاه بصورت سیستم سازه‌ای مختلط بکار می‌رود.

    استفاده از اشکال مختلف آن طبق آیین نامه مجاز بوده و مقاطع آن دارای ابعاد متنوع و محدوده تغییرات ضخامتی بین ۶/۰ تا ۵/۳ میلیمتر می‌باشد. اتصال LSF به شالوده توسط کلاف افقی با مقطع C، شکل گرفته و اجزای قائم به عنوان عضو باربر ستونی در بارهای ثقلی عمل می‌کند، برخی از این اعضا در دهانه مهاربندی جانبی سازه علاوه بر بار ثقلی، متحمل نیروهای ناشی از بار جانبی هم می‌باشد که تحت نام (STUD) در سیستم معرفی شده‌اند.

    سقف این سازه‌ها متشکل از تیرچه‌های LSFسرد نورد شده می‌باشد. تیرها و تیرچه‌ها عمدتاً” دارای مقاطع با اشکال C و Z می‌باشند. پوشش سقف از دال بتنی است ولی درصورت نیاز به یکپارچگی لازم بین بتن و پروفیل فولادی تیرچه، می‌تواند به عنوان سقف مرکب فلزی طراحی و اجرا شود.LSF بمنظور باربری جانبی سازه در امتداد اصلی متعامد، از دهانه‌های باربر جانبی استفاده شود .