دانلود پروژه پاورپوینت معماری یونان

    پروژه پاورپوینت معماری یونان

    دانلود رایگان پروژه معماری-پاورپوینت معماری-ppt – معماری معاصر غرب – معماری یونان-منطقه یونان – پاورپوینت تاری یونان- پاورپوینت دوره های یونان – پروژه پاورپوینت معماری یونان-دانلود پاورپوینت شیوه معماری یونان-دانلود پاور پوینت معماری یونان-دوره تاریخی کشور یونان

    معماری یونان 

    آنچه در این پروژه خواهید خواند:

    • پروژه پاورپوینت معماری یونان

    • منطقه یونان

    • شیوه معماری یونان

     

    پروژه پاورپوینت معماری یونان

    معبد رایجترین و بهترین نوع شناخته شده معماری عمومی یونان است . معبد عملکرد یکسانی مانند کلیسای مدرن نداشت. زیرا منبر زیر آسمان باز در اراضی شهری یا در معبدی مقدس و قبل از معبد قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره کنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس (Pheidias) به یک کار هنری بزرگ تبدیل شد. معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و ااصلحه ها را به عنون صدقه رها می‌کردند. فضای داخل معبد یا سلا (cella) به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت.

    از دیگر فرم‌های به کار رفته توسط یونانی‌ها تولوس (Tholos) یا معبد دوار است که بهترین نمونه آن تولوس تئودوریوس(Teodorios) در شهر دلفی است که برای پرستش آتنا (خدای فرزانگی و آموزش) اختصاص داده شده است؛ پروپولیا (propylon) که به منزله ورودی جایگاه‌های مقدس است.( که بهترین نمونه آن پروپولیا آکروپولیس آتن است.)؛ خانه‌های فواره‌ای که در آن زنان کوزه‌های خود را از یک فواره عمومی پر می‌کردند؛ و استوا (stoa) که یک فضای بلند و کشیده و یک ردیف ستون در یک سمت استکه این ردیف به عنوان مغازه در مراکز تجاری شهرهای یونانی بکار گرفته می‌شد. نمونه کامل یک استوا، استوای آتولوس در آتن وجود دارد.

    این پروژه علاوه بر درس مورد نظرتان برای درس معماری معاصر غرب و معماری جهان نیز مناسب می باشد.

    این پروژه شامل فایل پاورپوینت و ۲۹ اسلاید و در قالب فایل رایگان می باشد.

    موفق و موید باشید.