دانلود رایگان مبلمان اتوکد dwg

    دانلود رایگان مبلمان اتوکد dwg

    دانلود رایگان مبلمان اتوکد dwg

    دانلود رایگان مبلمان اتوکد dwg
    • این فایل شامل مبلمان اتوکد dwg میباشد .

    جای قرارگیری مبلمان

    باور کنید یا نه، فضای وسط اتاق بهترین مکان برای کاناپه‌های منطقه‌ای است؛ زیرا این کاناپه‌ها از انواع دیگر مبلمان، بزرگ‌تر و عمیق‌تر هستند. قرار دادن آن‌ها در وسط اتاق، فضای دیواری بیشتری برای قرار دادن مبلمان دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد و دسترسی به تمام تکه‌های این مبلمان را راحت‌تر می‌کند.

    تکه‌های بزرگ‌تر کاناپه‌های منطقه‌ای، عامل مهمی در چیدمان آن‌ها هستند. تکه‌هایی را که ثابت هستند و جدا نمی‌شوند، خارج از مسیرهای رفت و آمد، روبه‏روی دیوار قرار دهید. البته ممکن است برای اینکه مبلمان بهتر در اتاق قرار بگیرد، وسوسه شوید و تکه‌های آن را از هم جدا کنید؛ اما در نظر داشته باشید که این مبلمان، به صورت متصل‌به‌هم طراحی شده است و جدا کردن آن، مانند پازلی نیمه می‌ماند و حس ناتمام بودن را به شما و دکوراسیون القا می‌کند.

    اگر نخواهید کاناپه منطقه‌ای یا مبلمان ال‌شکل را به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید، می‌توانید آن را روبروی دیوار اصلی اتاق و در مقابل نقطه کانونی (شومینه، پنجره، تلویزیون و…) قرار دهید. به یاد داشته باشید که نباید آن‌ها را به دیوار بچسبانید و باید حداقل، فاصله‌ای در حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متری از دیوار برای آن لحاظ کنید.

    ایجاد هماهنگی مبلمان

    کاناپه‌های منطقه‌ای منحنی شکل به دلیل خطوط نرم، حسی بهتری به فضا می‌دهند. سعی کنید سایر عناصر نیز از این خطوط منحنی پیروی کنند به عنوان مثال، از فرشی با اشکال دایره‌ای استفاده کنید یا قاب‌هایی با اشکال منحنی در فضا نصب کنید.

    فرش زیر این مبلمان باید به اندازه‌ای باشد که یا مبلمان به طور کامل روی آن قرار بگیرد یا پایه‌های جلویی کاناپه روی فرش باشد. البته مبلمان الحاقی به این کاناپه و میز پذیرایی، بهتر است کاملاً روی فرش قرار بگیرند.

    ترکیب مبلمان

    اگر فضا به شما این اجازه را می‌دهد که مبلمان دیگری به مبلمان منطقه‌ای خود اضافه کنید، باید به حفظ تعادل، که کلید زیبایی دکوراسیون است،‌ دقت داشته باشید. برای حفظ تعادل کاناپه منطقه‌ای می‌توانید از مبلمان دیگری مانند یک صندلی، کاناپه‌ای دو نفره و … در انتهای بال کوتاه‌تر کاناپه استفاده کنید.

    اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید جلوی تلویزیون یا شومینه دراز بکشید و نمی‌خواهید مزاحم دیگران باشید، بد نیست از کاناپه‌های تخت‌خوابشو استفاده کنید. اگر به دکوراسیون جذاب و مهیج علاقه دارید، کاناپه‌ای تختخواب‌شو با سبک و ساختاری متفاوت نسبت به مبلمان منطقه‌ای انتخاب کنید. ترکیب این دو کاناپه برای فضاهای بزرگ و مجزا مناسب است.

     منبع توضیحات : تبیان