بررسی معماری در دوران مدرن Architecture in modern times

    بررسی معماری در دوران مدرن Architecture in modern times

    بررسی معماری در دوران مدرن
    بررسی معماری در دوران مدرن

    بررسی معماری در دوران مدرن – Architecture in modern times

    مقدمه

    معماران مشهور مدرن

    فوتوریزم ایتالیا

    انسان اوایل قرن ۲۰

    معماری مدرن

    کوبیسم

    اگوست پرو

    لوکوربوزیه

    ۵ اصل لوکوربوزیه

    بررسی معماری در دوران مدرن معماری مدرن یا مدرنیزم معادل یک دنیای جدید یا دنیایی که یک ابر انسان می خواهد برای خود بسازد می باشد (براساس گفته های نیچه) که ابزار آن (عقل، منطق، صنعت) می باشد. از زمانی که وارد فاز مدرن می شویم جنبش سلبی به یک جنبش ایجابی تبدیل می شود. جنبش سلبی مربوط به اواخر قرن ۱۹ می باشد که عقیده دارد تزئینات را باید حذف کرد. آرت نوو می گوید: زمانی مدرن شکل می گیرد که یک سری تئوریسن می گویند تزئینات باید باشد و عده ای معمار دنباله رو آرت نوو عقیده ای بر خلاف آن دارند و دنباله رو مدرن می باشند.

    در کارهای آگوست پره گرایش های آرت نوو دیده می شود که از جمله خصوصیات آن کم شدن تزئینات یا عوض شدن تزئینات به چشم می خورد. اما نکته بسیار مهمی که در کارهای آگوست پره دیده می شود ساخت آپارتمان های خیابان فرانکلین پاریس می باشد که این ساختمان های تجاری با هم کف بتنی بسیار وسیع بدون دیوار کار شده است. که الگویی برای کارهای لوکوربوزیه جوان محسوب می شد. و نکته مهم آن اسکلت های بتنی بزرگی بود که نیازی به دیوار باربر نداشت.

    از جمله کسانی که با پره همکاری می کردند، لوکوربوزیه و وارطان اوانسیان که معماری ایران تبار می باشند بود. اوانسیان در ایران به دلیل ساخت بناهای سفید رنگ با شیروانی همراه با تزئینات کم که به معماری وارطان معروف است شهرت یافت، (نرده های این بنا به سبک آرت نوو می باشد). از دیگر آثار آگوست پره کلیسا نتردام می باشد که ساختار گوتیک مانند دارد. دارای تزئینات کم و تلفیقی از معماری مدرن و آرت نوو می باشد.ادامه مطلب در فایل دریافتی میباشد…که دارای ۱۲ صفحه فایل word میباشد..

    با تشکر از خرید شما…